Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do treści Przejdź do stopki Przejdź do mapy portalu

Podpisano porozumienie dotyczące budowy kładki nad DK 1. Pozwoli firmie 7R na realizację inwestycji

W środę 30 listopada w Urzędzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach podpisane zostało porozumienie pomiędzy Gminą Czechowice-Dziedzice oraz Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, które pozwoli na realizację zadania pn. „Budowa kładki dla pieszych nad Drogą Krajową nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach w rejonie ul. Kopernika”. Do wybudowania kładki zobowiązała się firma 7R, budująca obiekty logistyczno-magazynowe oraz produkcyjne wzdłuż dwupasmówki w Czechowicach-Dziedzicach. Kładka ma być gotowa do 31 grudnia 2023 roku.

Ze strony Gminy Czechowice-Dziedzice porozumienie podpisał Burmistrz Marian Błachut, zaś ze strony GDDKiA p.o. Dyrektora Oddziału Marek Niełacny. Ze względu na złożoność zadania, podpisanie porozumienia o czasowym użyczeniu gruntu, pomiędzy dwoma podmiotami publicznymi - gminą i GDDKiA, było warunkiem koniecznym, umożliwiającym podmiotowi prywatnemu - spółce VRE 7R CD2 z Krakowa, budowę kładki na gruntach znajdujący się w pasie drogowym należącym do Skarbu Państwa, administrowanym przez katowicką GDDKiA.

Na podstawie odrębnej umowy  pomiędzy gminą a spółka 7R - inwestycja zostanie zrealizowana i sfinansowana przez 7R, która deklarację o sfinansowaniu i realizacji budowy kładki złożyła już w 2019 r., podpisując wówczas porozumienie w sprawie „Przebudowy skrzyżowania trójwlotowego drogi krajowej nr 1 z ul. Cichą w Czechowicach-Dziedzicach do skrzyżowania trójwlotowego o pełnych relacjach”. Gmina zobowiązana jest natomiast do wystąpienia o pozwolenie na realizację drogowej inwestycji lub do udzielenia pełnomocnictwa do wystąpienia o taką decyzję.

Gmina Czechowice-Dziedzice posiada obowiązującą umowę z inwestorem, na podstawie której przygotowana została już dokumentacja projektowa budowy kładki. Projekt budowy kładki pieszo-rowerowej nad DK 1, która powstanie w rejonie skrzyżowania z ulicą Kopernika zakłada, że będzie to obiekt o długości 37,45 i szerokości 3 metrów, wyposażony w pochylnie, umożliwiające korzystnie z niego osobom na wózkach oraz rowerzystom.

Tak