Oficjalny Serwis Urzędu Miejskiego CZechowice - Dziedzice
brak flash
Start arrow AKTUALNOŚCI arrow kwiecień 2012 arrow Logo zaprezentowane, gadżet nie wybrany
Logo zaprezentowane, gadżet nie wybrany PDF Drukuj E-mail
środa, 25 kwiecień 2012
W poniedziałek, 23 kwietnia br. w Pałacu Kotulińskich odbyła się konferencja prasowa, której przedmiotem była prezentacja wypracowanych elementów projektu „Jak cię widzą, tak cię piszą – identyfikacja wizualna Czechowic-Dziedzic w Euroregionie Beskidy”.

 

 

 

 

Projekt ten jest realizowany w partnerstwie z Miastem Orlova z Czech przy wsparciu ze środków unijnych w ramach Funduszu Mikroprojektów z Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska na lata 2007-2013. Środki finansowe zostały pozyskane z Euroregionu Beskidy.

W konferencji uczestniczyły władze gminy, dyrektorzy miejskich jednostek organizacyjnych, przedstawiciele mediów oraz specjalni goście, m. in. prof. zw. Michał Marian Kliś – Kierownik Katedry Projektowania Komunikacji Wizualnej Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Ewa Gołębiowska – Dyrektor Zamku Cieszyn oraz Marian Jędrzejczyk – członek Koła Miejscowego Polskiego Związku Kulturalno-Oświatowego Orlova-Lutynia, przedstawiciel czeskiego partnera projektu.

Naczelnik Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji Grzegorz Wąsik przedstawił stan realizacji projektu. Zaprezentował wnioski z „Programu promocji Czechowic-Dziedzic w Euroregionie Beskidy na lata 2012-2017”, efekty konkursu na logo gminy, a także prace nad systemem identyfikacji wizualnej.

>>> prezentacja

Kolejnym elementem spotkania była prezentacja hasła i oficjalnego logo Czechowic-Dziedzic, które stanowić będzie podstawowy element promujący markę miasta i stanie się oficjalną częścią identyfikacji wizualnej Czechowic-Dziedzic. Logo przeznaczone będzie do celów promocyjnych, reklamowych, popularyzatorskich, korespondencyjnych itp. Autorem projektu logo jest Paweł Kapczyński z Żernicy, którego praca znalazła uznanie wśród Komisji Konkursowej międzynarodowego konkursu. Ostateczny wygląd znak otrzymał po pracy grafików firmy Media Partner W. Czyżewski, W. Lorenc S. J. z Katowic. Logo zostało uprzestrzennione, przez co ma bardziej dynamiczną formę. Dodano również logotyp, czyli tekst będący uzupełnieniem znaku graficznego, na który składają się nazwa gminy oraz hasło promocyjne.



W drugiej części konferencji pan Michał Lorenz, współwłaściciel firmy Media Partner, zaprezentował księgę znaku, opisującą zasady i przykłady zastosowania logo gminy na różnych nośnikach. Pod koniec swojej prezentacji przedstawił projekt nowych biletów komunikacji miejskiej, wykorzystujących nowe logo.

>>> prezentacja

Po zakończeniu konferencji odbyło się posiedzenie komisji konkursowej, oceniającej prace, które napłynęły w konkursie na gadżet gminy. W terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, tj. do 16 kwietnia spłynęło łącznie 11 propozycji. Komisja obradowała pod przewodnictwem Burmistrza Mariana Błachuta. Członkowie komisji dokładnie zapoznali się z przesłanymi koncepcjami gadżetu i postanowili nie przyznać zwycięstwa żadnej z propozycji. W najbliższym czasie zostanie więc ponownie ogłoszony konkurs na gadżet.

 

 

 

< Poprzedni   Następny >
A- A+
BIP Czechowice - Dziedzice
 

Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach, Plac Jana Pawła II 1, 43-502 Czechowice-Dziedzice
Telefon: 032 214-71-10, Fax: 032 214-71-52, um@um.czechowice-dziedzice.pl

strony internetowe CANEUM.PL